Natasha
Its hard
25/05/2017 | 08:24 | 0 Sweety
Image result for heartbroken gif black white


-Ok takpe


Ni je yang aku mampu nak cakap waktu tu. Sakit. Sakit sangat. Kau bayangkan apa yang aku rasa.
Aku sakit sangat-sangat. Tapi, disebabkan aku dah ucap perkataan tu .
Aku kena pura-pura macam aku dapat terima semua benda ni.
Aku kena senyum & lupakan semua sakit yang aku rasa.
Rasa macam semua sakit yang aku tahan selama ni, tak bermakna langsung.
Air mata aku yang mengalir selama ni memang murah dia sampai jual dekat pasar malam seringgit satu baldi pun tak laku.
Ingat pesan aku, belajar sayang diri sendiri dulu sebelum sayangkan orang lain. So that kau akan jaga hati kau sendiri bila orang lain tak sudi. Kau akan halang orang dari lukakan hati kau, sebab kau sayang hati kau. Pesan pada diri aku sendiri jugak.



Aku start bagi dia sepenuh perhatian sebab dia yang boleh buat aku lupa semua masalah yang aku hadap.

Dia lah orang pertama yang aku nak bercakap, bersembang sebab dia boleh buat hari aku happy.

Dengar macam seronok kan bila ada someone special.

Tapi kau akan takut bila kau dapat tau dia tinggalkan kau & ambik balik semua kebahagiaan yang dia tabur selama ni kat kau.
Ye aku rindu senyum dia. Mata dia. Rambut dia. Suara dia. Tangan dia. Gurau dia. Perangai dia. Muka pelik dia tu. Cara dia jalan. Cara dia sebut nama aku. Cara dia pandang aku. Cara dia bercakap. Nyanyian dia & everything lah. Sumpah aku rindu.

Even aku rasa macam aku dah move on. Tapi aku silap. 
Aku still rasa kosong. Taktau lah kenapa. Aku rasa kosong & sakit hati dalam masa yang sama.
And kadang-kadang, aku rasa sedih gila, rasa yang buat air mata aku mengalir tak henti.
Maybe nampak aku gelak, senyum, gurau sana sini. Tapi sebenarnya aku tak. Rasa macam hati aku dah mati.
Aku taknak orang tau. Sebab benda ni aku je yang rasa. Orang takkan paham.


Aku akan try jugak untuk move on one day but just not now. Takpelah aku redha je benda dah jadi. Sebab sakit bila berharap kat sesuatu benda yang tak pasti kan? 


"Manusia berubah"
Sometimes kita kena sedar yang kita akan hilang jugak orang yang kita sayang.
Kenapa? Aku pun taktau.


Semua orang akan pergi pun.



Aku dah belajar supaya tak terlalu berharap sangat. Sebab benda ni sakit. Aku sedar aku letak harapan tinggi sangat sebab tak expect benda ni jadi. I though he will be different. Tapi aku salah.
Because people leave all the time.
Kalau tinggalkan aku is the best choices and boleh buat kau bahagia. Why not?
Takpe, kebahagiaan kau lagi penting bagi aku. Takpe aku ok je. Relax.
So, satu benda je yang aku boleh buat. 
Aku doakan kau bahagia disamping orang-orang yang tersayang.
And yang paling penting,
Kau dapat jumpa pengganti yang jauh lebih baik dari aku,
Sebab aku dah gagal jadi yang terbaik untuk kau. Maaf.


Bak kata aisyah lah, Hidup kena chill. Love xoxo







Older Post | Newer Post
Owner

Assalamualaikum and Hi! I'm Ain Nur Natasha Binti Ruszi. Known as Ain or Tasha. I'm 21 years old (2019) Just a bit advice from me, "People leave all the time". Dont easily give your trust to them. So, welcome to my blog & enjoy!


Navigation

Diary Owner Link A 1998's girl who loves writing and expressing her feelings through blog. Feel free to read any entry here but please do not spamming. Lots of love, tasha.

Footprint Here!
Thanks
Skin By Aina Syafiqah
Background By Google
Edit By Ain Natasha
PAUSE HERE